In love with thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouk Maas - WaarBenJij.nu In love with thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouk Maas - WaarBenJij.nu

In love with thailand

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik een verhaal geplaatst heb. We hebben weer ontzettend veel mee gemaakt maar eigenlijk is dat altijd zo ;p. Deze keer zal ik het wat korter houden dan de vorige keer. Met grote dank aan Evelien is deze blog ontstaan.

Chiang Rai
Hier hebben we een kookcursus gedaan. Chiang rai is niet heel erg toeristisch dus het kwam er op neer dat we een privé kookcursus hadden, wat eigenlijk des te leuker was en we onze echte kookskills konden laten zien. Iedereen thuis weet hoe goed die van mij zijn, nu zijn ze nog iets beter ;)! We zijn eerst naar de markt geweest om alle ingrediënten te kopen, hier kregen we ook uitleg wat we konden doen als de ingrediënten niet verkocht werden in Nederland. Daarna gingen we terug om alle gerechten te bereiden: in totaal waren het er 5 dus we hadden meteen genoeg eten voor de hele dag. Inmiddels leren we een beetje pittig eten, al die curry’s zijn hartstikke pittig. Majah wat wil je ook als je alleen maar aardappels, groente en vlees gewend bent. Verder hebben we een witte tempel bezocht, hoewel we een beetje moe van tempels zijn, was deze toch wel bijzonder om te zien! Hij leek zo uit de efteling te zijn gekomen.

Chiang Mai
Zipplines!! We gingen met kabelbanen door de jungle op 40 meter hoogte. Echt zo gaaf. Één van de leukste dingen die ik gedaan heb tot nu toe in Thailand. Bij één van de zipplines moesten we als superman vliegen;p echt heel eng maar ook de leukste. Ik mocht als eerste dus wist totaal niet wat me te wachten stond. Het mannetje dat daar werkte moest me natuurlijk ook nog eens eventjes lekker pesten, door me los te laten en dan weer vast te houden maar het was echt super leuk om te doen!

We hebben ook een tweedaagse trekking tour gedaan. We hadden wel voor de makkelijke trekking gekozen want qua conditie mag er nog wel even wat veranderen voordat we een moeilijke trekking kunnen doen. We hebben dus uiteindelijk een boswandeling gemaakt van twee uur, het was wel jammer dat de trekking dus niet zoveel inhield. Maar goed verder was het heel leuk. We gingen ook nog een uur op een olifant rijden, dit had ik natuuurlijk al eerder gedaan maar nog steeds blijft het erg gaaf om te doen! Daarnaast is het natuurlijk ook zielig voor de olifanten, mar gelukkig werden ze in het kamp goed behandeld. Aan het eind van de dag mochten we de olifanten wassen, en met ze de rivier in. Zo mooi gezicht! Lekker nat gespatterd worden door de olifant en tegelijkertijd met een borstel de modder van zn lichaam afpoetsen, echt een hele gave ervaring!

We hadden een hele leuke groep mensen leren kennen tijdens de trekking (Nieuw Zeelanders) en ook van ons hostel in Chiang mai (Australiers) dus ‘s avonds zijn we veel avondjes uit geweest met hun.

Pai
Next destination Pai, een klein hippiedorpje in het noorden van Thailand: van iedereen hoorde we dat het de place te be was en dat je altijd langer zal blijven dan je denkt. Dus wij daar heen, de bedoeling was dat we daar eens flink zouden gaan sporten (muay thai boxing) maar uiteindelijk hebben we alleen maar gechillt. De mensen die we hadden leren kennen in Chiang Mai kwamen we ook weer hier tegen dus dat was super leuk en natuurlijk weer flink gefeest. Evelien en ik leren iedereen de Nederlandse drankspelletjes, dus boten is nu wereldwijd bekend!! De jongens uit Nieuw Zeeland hadden een scooter gehuurd dus wij konden mooi bij hun achterop en mee naar de hot springs (heet water bronnen) om eens lekker bij te komen, maar eigenlijk was het veels te warm met dit hete weer. De volgende dag hebben we afscheid genomen en zijn we weer terug gegaan naar Chiang mai om daar Pauline en Melanie te meeten (we hebben een week met hun gereisd in Cambodja). Echt heel leuk om weer even bij te kletsen. ’s Avonds zijn we weer verder gegaan met de nachtbus naar Ayuthaya. Om vijf uur ’s ochtends werden we ergens langs de snelweg gedumpt omdat wij de enigste waren die bedacht hadden om met de bus naar ayuthaya te gaan. Verbazingwekkend hoe goed ik overal kan slapen, in alle bussen.

Ayuthaya
Hier zijn we één dag gebleven, het is de oude hoofdstad van Thailand. De stad voelde een beetje dood aan. We hebben wat tempelruines bekeken en verder niet zoveel gedaan.
BANGKOK!
De leukste stad tot nu toe!! We hadden bedacht om 1 februari naar Bangkok te vertrekken, naar heel wat gedoe hebben we voor 30 eurocent de trein gepakt vanaf Ayuthaya naar Bangkok. 2 februari waren de verkiezingen dus overal waren protesten maar eigenlijk merk je daar als Backpacker niets van als je niet naar deze gebieden toe gaat. De protesten zijn ook niet tegen de toeristen bedoeld dus wij zijn veilig. Natuurlijk hadden wij bedacht om naar de bios te gaan maar de bios was in een shoppingmall bij één van de protesten. De protesten waren echt heel leuk. Het lijkt heel erg op Koninginnedag in Nederland. Er was markt, muziek en iedereen was aardig tegen elkaar. Er stonden allemaal tenten wat aangaf dat iedereen daar sliep en er werden t shirts verkocht met shut down bangkok, iemand hield een super lange speech waar de toeschouwers telkens op reageerde door te joelen. Maar het was een hele vriendelijke sfeer.

We zijn dus naar de bios geweest, naar de grote weekendmarkt en de MBK. We hebben heerlijk geshopt en heelveel geld uitgegeven (iets van 50 euro, hoe we nu leven is dat heelveel geld). We zijn uit geweest, hebben een muay thai boxing training gehad en ik heb een pakket van 5 kg naar huis gestuurd. Wat een opluchting, eindelijk kan ik mijn tas weer normaal tillen en past alles er weer in. De muay thai boxing was echt super gaaf om te doen! Om half 8 sochtends moesten we aanwezig zijn, na 20 minuten touwtje springen waren we genoeg opgewarmd en konden we beginnen met het aanleren van de technieken. Het was heel zwaar om te doen, maar wel fijn om na 2.5 maand eindelijk weer eens lekker te sporten! Ik denk zelfs dat ik dit thuis ook ga doen!

Ko Chang
Hoewel ik liep als een oude oma door de spierpijn in mijn benen van het boxen, was het echt de moeite waard. Nu zitten we dan eindelijk op een eiland om bij te kleuren eb bij te komen, alleen is het er bewolkt. Hebben wij weer! In ieder geval hebben we 3 dagen lang lekker op het strand kunnen liggen, beetje bij kunnen bruinen en lekker kunnen relaxen.

Hier komt Evelien haar verhaal over mijn nieuwe Thaise liefde:

Owjah Anouk had ook nog iets geniaals, een Thaise jongen had haar de liefde verklaard. Hij had misschien 10 minuten met haar gepraat en toen besloten dat ze de ware was. ’s Avonds gingen we uit en als backpacker moet je heel sociaal zijn dus je praat met iedereen. De Thaise jongen was hier niet zo van gecharmeerd want Anouk was met hem uit en niet met anderen. Dus iedereen kregen boze blikken toegeworpen waardoor op een gegeven moment iedereen ons ontweek. Anouk had aan het eind van de avond een armbandje van de jongen gekregen. Hij had het gekregen van zijn moeder (zijn eerste grote liefde) en nu kreeg Anouk het want zij was zijn tweede grote liefde. Wat we geleerd hebben is dat je nooit iets moet aannemen van Thaise jongens want het bleek dus dat dat het zowat het ja woord betekende. Uiteindelijk na heel wat gedoe hebben we hem dat armbandje terug kunnen geven met als resultaat dat hij niet meer met ons praat. Gelukkig gingen we dag erna terug naar Bangkok dus zien we hem niet weer.

Dit waren in het kort mijn avonturen voor Thailand tot nu toe!! De komende twee weken worden eilanden dus hier hopen we eindelijk ons echte bruine kleurtje te krijgen voordat we over 9,5 week al weer terug gaan naar Nederland.

• 12 Februari 2014 - 21:31

Ronald:

Hallo Anoukie,
    Wat een belevenissen weer. 24 uur in een dag is te kort voor jullie!
    Blijf gezond en heel veel plezier nog de komende weken.
    Wel jammer dat je ons een bruiloft door de neus boort...........Had wel zin in een feessie in Thailand!

groetjes ome Ronald uit het winderige, zeer natte, koude kikkerlandje Nederland.